Ime, a legenda most már hozzáférhető. Megvásárolható, meghallgatható és megérinthető. Az elsősorban a másság szépségét hirdető és árusító Bahia ugyanis úttörő és követendő vállakozásra szánta el magát. Megpróbálja a múltat végképp el nem törölni. Ennek érdekében, mielôtt végérvényesen az enyészet és az egyre halványló emlékezet martalékai lennének, rendkívül fontos kor- és közérzet-dokumentumokat bocsátott és bocsát a továbbiakban is közre a nyolcvanas évek elejének pezsgő alternatív világából. Ennek a sorozatnak a legelső darabja a néhai Kontroll Csoport felvételeit tartalmazó dupla CD, illetve kazetta. Tizenhárom évvel ezelőtt az egész igazi fiatalkori szerelemként indult. A Kontroll Csolport először 1980 szilveszterén lépett fel Pomázon. Többszöri tagcserék után aztán kialakult az együttes klassszikusnak mondható felállása - Bárdos Deák Ágnes - ének, Farkas Zoltán - basszusgitár, Lehoczky Károly-dob, Hajnóczy Árpád - szaxofon, Hajnóczy Csaba - gitár és Kistamás László -- ének, s 1981. szeptember 27-én a Hobo Blues Band előzenekaraként már az egykori Budai Ifjúsági Parkban is játszhattak. A rockra és bluesre éhes közönség azonban kifütyülte a szokatlan és meghatározhatatlan hangzásvilágú zenekart. A kudarc ellenére - szerencsére - a Kontroll csoport tagjai a későbbiekben sem siettek a nagyérdemű igényei után, s folytatták a korábban kijelölt írányvonalat. Elutasítottak mindennemű kompromisszumot, megmaradtak rétegzenének, s beérték az egyetemi kollégiumok és az Egyetemi Színpad szűk körű közönségével. A szó legnemesebb értelmében amatőrök maradtak. Zenéjük a nyolcvanas évek válságoktól terhes, depressziós légkörét tükrözi - - híven: amikor ��az ember minennap csak felkel, s semmi nem történik vele��. Dalaik nyomasztó életérzésekről, szexről, szerelemről, kábítószerekről és öngyilkos vágyakról szóltak, s ezzel természetesen magukra haragították az akkori kultúrpolitikát. Ennek megfelelően, bár demo-kazettáik - egyfajta földalatti szamizdat kiadványokként - kézről kézre jártak, a tömegkommunikács eszközök nem vettek tudomást létezésükről. Ők azonban nem azt nézték, hogy mit lehetett, hanem azt, hogy mit akartak elmondani. Nem meglepő tehát, ha a támogatás-tűrés-tiltás szentháromságában mindig a két utóbbi szint között ingadoztak, s így természetesen legendává váltak. A felvételek pedig kiállták a idő próbáját. |